Młody mężczyzna w roboczym ubraniu, w tle magazyn pełen kartonowych opakowań
Artykuły

Promocja lokalnej firmy w sieci

Każda firma, bez względu na wielkości, powinna reklamować się w internecie. Możliwość dokładnego ustalenia grona odbiorców pozwoli rozwinąć świadomość istnienia danej marki i zwiększyć zainteresowanie jej ofertą. Koszt reklamy internetowej będzie niewielki, gdyż standardowym sposobem rozliczania są kliknięcia w promowany link. Co ważne, podstawowa kampania nie wymaga dużego zaangażowania i wiedzy marketingowej, a może przynieść spore korzyści dla właściciela małej, lokalnej firmy.

Zaletą reklamy internetowej, poza niższą ceną w porównaniu z reklamą telewizyjną czy bilboardową, jest możliwość wyświetlania jej tylko dla określonych osób. Wybór odpowiedniej grupy docelowej to najważniejszy element całej kampanii, bo daje większe prawdopodobieństwo, że odbiorca danej reklamy zdecyduje się na zakup. Wyróżnia się kilka form reklamy, które sprawdzą się w przypadku małych, lokalnych firm:

Reklama w social mediach

Wykorzystanie Facebooka lub Instagrama do promocji lokalnego biznesu to wręcz obowiązek każdego przedsiębiorcy. Obie platformy umożliwiają prowadzenie różnorodnych kampanii reklamowych np. tylko dla osób znajdujących się w pobliżu firmy. Możliwości reklamowe Facebook są dużo szersze i pozwalają na dokładniejszego selekcjonowanie odbiorców postu reklamowego. Natomiast Instagram to obecnie najlepsze narzędzi do reklamowania się za sprawą atrakcyjnych wizualnie zdjęć czy filmików, szczególnie w grupie wiekowej 13-35 lat. Warto też zwrócić uwagę na influencer marketing, czyli promowanie produktów przez osoby popularne w serwisie. Ich rekomendacja jest często bardziej efektywna niż wiele standardowych reklam.

Reklama w wyszukiwarce Google

Założenie konta w systemie Google Ads to pierwszy krok do prowadzenia kampanii w najpopularniejsze wyszukiwarce na świecie. To właśnie to narzędzie pozwala pojawiać się wśród trzech pierwszych wyników po wpisaniu określonego hasła. Odpowiednio przygotowana reklama i dobrze dobrane słowa kluczowe pozwolą skierować osoby zainteresowane daną dziedziną właśnie na naszą stroną np. fryzjer Mrągowo czy naprawa pralek Mikołów. Jednak, aby kampania była skuteczna należy znać system Google Ads, co dla osoby początkujący może okazać się zbyt skomplikowane. Niemniej firma Google oferuje wsparcie konsulatów i bardzo dokładny przewodnik dla każdego, kto dopiero konfiguruje swoje konto do prowadzenia reklam.

Mareting szeptany

Ten rodzaj reklamy może odbywać się właściwie bezkosztowo i przypomina „pocztę pantoflową”, różnicą jest miejsce prowadzenia rozmów, czyli nieograniczona sieć internetu. Zamieszczając wpisy dotyczące naszej firmy na lokalnych forach, portalach czy grupach na Facebooku zwiększymy świadomość istnienie marki wśród konkretnej grupy ludzi, często zainteresowanej tematem. Warto też śledzić pojawiające się publikacje i dodawać do nich komentarze, przypominając jednocześnie swoją ofertę.

Brak bariery czasowej i geograficznej oraz możliwość swobodnej interakcji z potencjalnym klientem to niezwykle cenne walory każdej kampanii, realizowanej w sieci interentowej. Nic więc dziwnego, że zarówno małe firmy, jak i ogromne korporacje decydują się przeznaczać swoje budżety właśnie na takie działania reklamowe.

Zostaw komentarz