Pozycjonowanie metodą na „długi ogon”
Głównym problemem marketingu jest brak precyzji. Dotyczy to również SEO. Jednak jest metoda pozycjonowania, która pozwala dotrzeć właśnie do tej grupy odbiorców, którzy nas interesują.
Zazwyczaj w praktykach SEO promuje się stronę w ten sposób, aby zaistniała ona w wynikach wyszukiwania na mocną, bardzo często wyszukiwaną frazę. Fraza taka jest bardzo często wpisywana przez internautów, lecz równocześnie jest najbardziej obstawiona przez konkurencję. Co więcej – jest ona na tyle ogólna, że wcale nam nie gwarantuje, iż dzięki niej trafimy na potencjalnego klienta. Przykładowo: wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania na frazę „opony” wygeneruje nam mnóstwo ruchu. Jednak część z tych osób będzie zainteresowana kupnem, część zmianą opon sezonowych, inni będą się chcieli dowiedzieć czegoś o technologii wytwarzania opon, jeszcze inni szukają magazynów przechowujących sezonowe opony.
Jak widzisz więc, przebicie się na ogólną frazę to zadanie nie tylko karkołomne, ale też trochę bezsensowne. Dużo lepiej wykorzystać w pełni możliwości, jakie daje nam pozycjonowanie stron www i przeprowadzić pozycjonowanie precyzyjne. Na czym to polega? To proste – zamiast windować witrynę na ogólne hasła, podnosisz jej pozycję na frazy bardziej złożone. Nawiązując do przykładu z poprzedniego akapitu: zamiast frazy „opony” wybierz frazę „wymiana opon”. Pozycjonowanie od razu stanie się łatwiejsze, a więc spadną koszty, wzrośnie też jego skuteczność, tzw. konwersja, jako że na twoją stronę będą trafiać osoby zainteresowane dokładnie twoją usługą.
To, co napisałem powyżej, to dopiero początek precyzowania działań SEO. Pozycjonowanie metodą na „długi ogon” polega na budowaniu jeszcze bardziej złożonych fraz. Do powyższego przykładu warto dodać jeszcze lokalizację. Otrzymujemy przykładowo „wymiana opon Gdańsk”. Do tego dorzućmy specjalizację: „wymiana opon Gdańsk samochody ciężarowe”. Ta ostatnia, bardzo rozbudowana fraza nie dość, że nie będzie obstawiona przez konkurencję, to jeszcze dostarczy ci bardzo wartościowego ruchu, ponieważ dzięki niej trafią do ciebie osoby zainteresowane właśnie taką usługą, jaką oferujesz.