Live-chat na stronie WWW
Każdy sprzedawca wie, że poświęcenie klientom odpowiedniej ilości czasu i uwagi jest bardzo ważne. Obecnie, w dobie ogromnej konkurencji, każda minuta zwłoki może przesądzić o tym, że klient zdecyduje się na usługi innej firmy lub zakupi produkt w innym sklepie. W tym przypadku doskonałym rozwiązaniem okazują się aplikacje typu live-chat, których zadaniem jest usprawnienie komunikacji z klientem. Dzięki takiej aplikacji obsługa klienta będzie o wiele sprawniejsza i bardziej efektywna. W czym więc tkwi fenomen live-chatów?
Szybka odpowiedź to podstawa
W przypadku live-chatu odpowiedź jest o wiele szybsza niż normalne. Poza tym warto pamiętać o tym, że taka forma komunikacji jest bardzo wygodna dla samego klienta. Nie bez powodu 42% ankietowanych przyznaje, że korzysta z live-chatów. Cieszą się one o wiele większą popularnością niż kontakt mailowy (23% osób) czy komunikowanie się przez social media (16%). Dzięki aplikacjom typu live-chat można się komunikować bardzo szybko z szeroką grupą klientów.
Wysoka efektywność i niskie koszty
Warto zdawać sobie sprawę z tego, że tradycyjny system komunikacji głosowej jest dość drogi, a przy tym mniej efektywny. Za pomocą chatu pracownik danej firmy może bowiem obsługiwać kilku klientów jednocześnie. W przypadku rozmowy telefonicznej takiej możliwości z oczywistych względów nie ma. Dlatego wdrożenie aplikacji typu live-chat prowadzi do obniżenia rzeczywistych kosztów obsługi klienta.
Wysoka liczba zadowolonych klientów
Z badań wynika jednoznacznie, że obecność na stronie internetowej live-chatu w znaczny sposób zmniejsza ilość osób, które opuszczają witrynę w poszukiwaniu innego rozwiązania swojego problemu. Im przyjemniejsza w obsłudze jest dla klienta dana strona www, tym chętniej na niej zostaje. Wprawdzie klienci trafiają na stronę różnymi kanałami, ale z oczywistych względów nie wszyscy na niej zostają. Niektórzy po jakimś czasie decydują się na odwiedzenie strony konkurencji. To kolejny argument za tym, aby zdecydować się na aplikację z live-chatem. To świetny sposób, aby towarzyszyć klientowi przez cały proces zakupowy itd.
Wysoki poziom sprzedaży
W efekcie końcowym wdrożenie na stronie internetowej live-chatu przekłada się na trwałe zwiększenie poziomu sprzedaży w danym sklepie internetowym. Trzeba przy tym pamiętać, że dzięki live-chatowi klienci mają możliwość dowiedzieć się czegoś więcej na temat samego procesu kupna wybranego produktu. Mogą też zapytać o różnego rodzaju detale z nim związane. Live-chat jest więc bardzo pomocny podczas podejmowania decyzji odnośnie zakupu danego przedmiotu itd.
Live-chat doskonałym sposobem na zrozumienie potrzeb klientów
Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że korzystanie z live-chatu pozwala na lepsze zrozumienie klientów i to na wszystkich etapach, które prowadzą do sprzedaży danej usługi czy produktu. Można zrozumieć problemy, potrzeby i oczekiwania klientów, co pozwala oczywiście na zoptymalizowanie danego systemu sprzedażowego, poprawienie jakości szkolenia pracowników i nie tylko.