Kampania reklamowa porównywarki ubezpieczeń Mubi
W ostatnim czasie coraz częściej można zobaczyć w mediach reklamy porównywarek ubezpieczeń. Dlatego bardzo ważne jest, aby umieć się wyróżnić pośród ich zalewu. Na bardzo ciekawy pomysł wpadła w ostatnich dniach porównywarka Mubi. W oryginalny sposób połączyła duże wydarzenie sportowe, jakim są mistrzostwa świata w piłce nożnej, ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia. W jaki sposób to zrobiła? O tym w poniższym artykule.
Marka Mubi w mediach
W ogromie ofert porównywarek ubezpieczeniowych z pewnością mało kto kojarzył jeszcze kilka tygodni temu firmę Mubi. Niektórzy mogą ją pamiętać z reklam sprzed trzech lat, w których głównym bohaterem był były polski rajdowiec, a obecnie osoba kojarząca się z jedną z nawigacji samochodowych, czyli Krzysztof Hołowczyc. Dziś jest zupełnie inaczej. Ostatnie kilkanaście dni to intensywny czas marketingowy wspomnianej porównywarki. We wszystkich kanałach telewizyjnych wiele razy na dobę można spotkać jej kampanię reklamową, której twarzą tym razem został naturalizowany reprezentant Polski, pochodzący z Anglii Matty Cash. Wspomnieliśmy o naturalizacji, ponieważ w tym przypadku będzie to znaczące w zrozumieniu zamysłu kampanii. Na co i w jaki sposób położono nacisk? Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Matty Cash uczy się j. polskiego z Mubi
Kilka tygodni temu rozpoczęto kampanię reklamową firmy oferującej szybką i korzystną pomoc w porównaniu cen ubezpieczeń. Mubi, bo o niej mowa nawiązała umowę marketingową z reprezentantem Polski w piłce nożnej Mattym Cashem. Pierwsza z reklam, w której bierze udział piłkarz sugeruje, że uczy się on języka polskiego we współpracy z Mubi. Firma pomaga mu w jego nauce, a on sam porównuje, ubezpiecza i oszczędza cash. Tutaj oczywiście, w ciekawy i sprytny sposób wdrożono grę słów, ponieważ nazwisko Cash to po polsku gotówka. Sam Matty Cash wydaje się miłym i sympatycznym człowiekiem, który pomimo obowiązków domowych potrafi znaleźć czas na naukę języka swoich przodków. Ważnym w całym przesłaniu twórców reklamy jest fakt, że obrońca reprezentacji Polski urodził się w Anglii, ale od tego roku gra w biało – czerwonych barwach z racji polskiego pochodzenia, które umożliwiło mu na zmianę obywatelstwa.
Cash wpada na święta
Kolejna reklama z Mattym Cashem w roli głównej jest oryginalnym połączeniem dwóch ważnych w naszym kraju wydarzeń. Mowa o obecnie trwającym mundialu w Katarze, na którym reprezentacja Polski rozgrywa swoje mecze w grupie C. Drugim są zbliżające się wielkimi krokami święta Bożego Narodzenia, które większość z nas obchodzi w tradycyjnej, rodzinnej atmosferze przy stole wigilijnym. Autorzy reklamy umiejętnie złączyli oba wydarzenia w jedno. Z jednej strony Matty Cash wpadający przez komin zamiast św. Mikołaja w białym stroju piłkarskim. Z drugiej typowa polska rodzina wielopokoleniowa spożywająca świąteczny posiłek. Wszystko to ponownie zwieńczone zręczną grą słów jakoby Cash wpadał na święta. Osoba oglądająca reklamę zrozumie przez to wproszenie się Casha na posiłek do polskiej rodziny, a także gotówkę, którą w łatwy i tani sposób zdobędzie dzięki korzystnej ofercie Mubi.