Banner reklamowy kampanii wafelków Grześki
Ciekawe reklamy

Kampania „Każdy ma swoje Grześki”

Dobra kampania reklamowa powinna spełniać dwa zadania. Po pierwsze musi dotrzeć do właściwego grona, po drugie powinna zapisać się w umyśle odbiorcy na dłużej. Przykładem takich odpowiednio przemyślanych działań jest kampania marki Grześki. Gdzie może skutecznie promować się produkt będący lekką przekąską, skierowany do młodych osób? W świecie gier.

Marka Grześki ma za sobą sporo znanych spotów i akcji reklamowych. Potwierdza to jej ambicje i chęć trwałej obecności w świadomości konsumentów. Duże budżety i kreatywne podejście pozwoliły zaistnieć batonikom także w przestrzeni gamingowej. Kampania „Każdy ma swoje Grześki” to przykład działania in-game advertising. Nawiązanie do grzeszków pokazuje dystans i podkreśla żartobliwy ton przekazu.

Marka styka się z odbiorcami na różnych płaszczyznach. Główne touchpointy to obecność w grze, podczas turniejów i w czasie streamowania. Działania Grześków wpisują się w charakter reklamy natywnej. Są dopasowane zarówno do targetu, jak i kontekstu, w jakim się pojawiają. Dzięki temu stanowią integralną część contentu, naturalny element, który nie zostanie odebrany jak natarczywa reklama. Raczej jak mrugnięcie okiem do gracza. Odpowiednie dopasowanie pomaga dotrzeć do odbiorcy w sposób, dzięki któremu przekaz będzie kojarzony pozytywnie – z grą, relaksem, czasem wolnym. Batonik świetnie wpisuje się przecież w te realia.

Stawiając na środowisko graczy, marka dociera przede wszystkim do młodego pokolenia, ale także do starszych osób, które wychowały się w świecie pierwszych technologii tego typu i dalej grają. Dodatkowy zasięg to osoby korzystające ze streamów, śledzące turnieje i transmisje live. Liczba osób, które wolą oglądać rozgrywkę niż grać, stale rośnie i jest to istotna grupa odbiorców.

Sposób prezentacji przekazu i dobór gier pozwolił na dotarcie zarówno do graczy stawiających na rywalizację, jak i tych casualowych. Wśród tytułów, w których pojawiły się Grześki, warto wymienić chociażby gry takie jak Trackmania, Giant Rush, Tennis Clash, Football Manager 2022 czy Dirt 2.0.

Kampania wystartowała 6 czerwca i trwała do 30 lipca. Kreacje w postaci statycznych banerów oraz video uzyskały ponad 750 tysięcy wyświetleń (źródło Wirtualne Media). Marka postawiła na dystans, a motywem przewodnim kampanii było „pozwolić graczom grać”. Dołożono starań, by kreacje nie zakłócały rozgrywki, lecz ją wzbogacały. Dzięki nieagresywnym podejściu gracze docenili wkład marki i na własną rękę szukali reklam w ulubionych grach. Przy okazji wiążąc się z Grześkami na dłużej. Dzięki innowacyjnym kanałom i odważnemu podejściu marka pojawiła się w przestrzeni dla siebie korzystnej. W dodatku zrobiła to w sposób, który ułatwi jej zapisanie się w świadomości młodego pokolenia. Jeśli Grześki wykorzystają to w kolejnych miesiącach i latach, z pewnością wpłynie to pozytywnie na sprzedaż batonów.

 

Zostaw komentarz