Kampania „Każdy ma swoje Grześki”
Dobra kampania reklamowa powinna spełniać dwa zadania. Po pierwsze musi dotrzeć do właściwego grona, po drugie powinna zapisać się w umyśle odbiorcy na dłużej. Przykładem takich odpowiednio przemyślanych działań jest kampania marki Grześki. Gdzie może skutecznie promować się produkt będący lekką przekąską, skierowany do młodych osób? W świecie gier.
Marka Grześki ma za sobą sporo znanych spotów i akcji reklamowych. Potwierdza to jej ambicje i chęć trwałej obecności w świadomości konsumentów. Duże budżety i kreatywne podejście pozwoliły zaistnieć batonikom także w przestrzeni gamingowej. Kampania „Każdy ma swoje Grześki” to przykład działania in-game advertising. Nawiązanie do grzeszków pokazuje dystans i podkreśla żartobliwy ton przekazu.
Marka styka się z odbiorcami na różnych płaszczyznach. Główne touchpointy to obecność w grze, podczas turniejów i w czasie streamowania. Działania Grześków wpisują się w charakter reklamy natywnej. Są dopasowane zarówno do targetu, jak i kontekstu, w jakim się pojawiają. Dzięki temu stanowią integralną część contentu, naturalny element, który nie zostanie odebrany jak natarczywa reklama. Raczej jak mrugnięcie okiem do gracza. Odpowiednie dopasowanie pomaga dotrzeć do odbiorcy w sposób, dzięki któremu przekaz będzie kojarzony pozytywnie – z grą, relaksem, czasem wolnym. Batonik świetnie wpisuje się przecież w te realia.
Stawiając na środowisko graczy, marka dociera przede wszystkim do młodego pokolenia, ale także do starszych osób, które wychowały się w świecie pierwszych technologii tego typu i dalej grają. Dodatkowy zasięg to osoby korzystające ze streamów, śledzące turnieje i transmisje live. Liczba osób, które wolą oglądać rozgrywkę niż grać, stale rośnie i jest to istotna grupa odbiorców.
Sposób prezentacji przekazu i dobór gier pozwolił na dotarcie zarówno do graczy stawiających na rywalizację, jak i tych casualowych. Wśród tytułów, w których pojawiły się Grześki, warto wymienić chociażby gry takie jak Trackmania, Giant Rush, Tennis Clash, Football Manager 2022 czy Dirt 2.0.
Kampania wystartowała 6 czerwca i trwała do 30 lipca. Kreacje w postaci statycznych banerów oraz video uzyskały ponad 750 tysięcy wyświetleń (źródło Wirtualne Media). Marka postawiła na dystans, a motywem przewodnim kampanii było „pozwolić graczom grać”. Dołożono starań, by kreacje nie zakłócały rozgrywki, lecz ją wzbogacały. Dzięki nieagresywnym podejściu gracze docenili wkład marki i na własną rękę szukali reklam w ulubionych grach. Przy okazji wiążąc się z Grześkami na dłużej. Dzięki innowacyjnym kanałom i odważnemu podejściu marka pojawiła się w przestrzeni dla siebie korzystnej. W dodatku zrobiła to w sposób, który ułatwi jej zapisanie się w świadomości młodego pokolenia. Jeśli Grześki wykorzystają to w kolejnych miesiącach i latach, z pewnością wpłynie to pozytywnie na sprzedaż batonów.