Jak tworzyć treści pod urządzenia mobilne?
Urządzenia mobilne są obecnie najczęściej używane do przeglądania Internetu. Dlatego też serwisy, które nie są dostosowane do wyświetlania na takim sprzęcie przepadają w internetowej czeluści nie będąc praktycznie odwiedzane. Tworzenie strony i treści przeznaczonych na urządzenia mobilne różni się nieco od takiej samej strony przeznaczonej na monitory komputerowe.
Od kilku lat strony niedostosowane do smartfonów i tabletów nie wyświetlają się w mobilnych wynikach wyszukiwania Google. Już na etapie projektowania należy więc wziąć pod uwagę, aby strona wyświetlała się na małych ekranach prawidłowo. Można to rozwiązać dwojako – tworząc witrynę na komputery oraz drugą mobilną, albo zastosować technikę RWD (Responsive Web Design), która pozwala tworzyć elastyczne strony wyświetlane na każdym urządzeniu, dostosowując się do jego rozdzielczości. Dzięki temu treść jest bardziej przejrzysta i czytelna, ponieważ czcionka dostosowuje się do konkretnego monitora. Tym sposobem posługuje się coraz więcej web designerów.
Drugim sposobem jest stworzenie wersji strony na urządzenia mobilne, przy zastosowaniu odpowiednich znaczników dla każdej strony. Wersja komputerowa mojastorna.pl w wariancie na urządzenia mobilne będzie zapisywana m.mojastrona.pl. Dzięki takiemu oznakowani algorytm Google potraktuje oba adresy jako jedną witrynę.
Treść umieszczona na takiej stronie powinna uwzględniać aktualne trendy panujące w branży. Tekst powinien być skrócony do minimum, o ile jest to oczywiście możliwe. Zawierać chwytliwy nagłówek, a po nim skoncentrowany zapis informacji. Ilość tekstu jest ograniczana kosztem grafiki. Na stronie umieszczamy ciekawe zdjęcia, infografiki, krótkie filmy, które zachęcą do zagłębienia się w dalszą część witryny. Ważne przy tym, aby filmy nie zaczynały odtwarzać się automatycznie – może to znacznie spowalniać działanie urządzenia, a zirytowany hałasem użytkownik szybko opuści stronę i będzie jej w przyszłości unikał.
Należy również pamiętać, że storna ma być przejrzysta, wielkość obrazów i czcionki dostosowana do małego ekranu, z możliwością wyboru kilku wariantów. Nie może być przeładowana ilością różnych elementów – im jest ich więcej tym dłużej strona się ładuje, co może stanowić problem dla użytkowników starszego typu urządzeń.