Artykuły

Jak pozycjonować firmę w mapach Google?

Dobrze zoptymalizowana i pozycjonowana wizytówka w Google Maps może się przełożyć na wygenerowanie większego ruchu na stronie internetowej. Warto wiedzieć, jak w kilku krokach można zdobyć więcej klientów. Dla osób prowadzących własną firmę dobra widoczność w Internecie jest niezwykle istotna dla efektywnego funkcjonowania działalności. Z kolei użytkownicy po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce oczekują precyzyjnej odpowiedzi i sugestii odnośnie swojego zapytania.

W przypadku wyników wyszukiwania dotyczących firm jednym z najbardziej eksponowanych miejsc wyświetlania się wyniku jest wizytówka Google. Warto więc zadbać zarówno o posiadanie wizytówki Google, o jej optymalizację, a także o odpowiednie jej pozycjonowanie na mapach Google. Dzięki posiadaniu takiej wirtualnej wizytówki, w kilku prostych krokach można zapewnić sobie większe grono klientów.

Wizytówka Google – co to jest?

Wizytówkę Google stanowi baner danej firmy, pokazujący się w wynikach wyszukiwania z map Google oraz z wyszukiwarki w odpowiedzi na dane słowo kluczowe. Standardowo wirtualne wizytówki wyświetlają się u góry wyników wyszukiwania lub w kolumnie znajdującej się na prawo od wyników wyszukiwania i są klikalne w kilku miejscach. Zawierają dodatkowe informacje w postaci zdjęcia, adresu, numeru telefonu, linku do strony, a także krótkiego opisu działalności.

Wizytówki Google są narzędziem, które potrafi zagwarantować znaczny wzrost ruchu na stronie, bowiem może wygenerować większy ruch na stronie internetowej nawet o 1/4.

Sam proces zakładania oraz zarządzania wizytówką Google jest bardzo prosty. Służy do tego panel Google Moja Firma, dzięki któremu w ramach wizytówki szybko można opublikować wszelkie oferty produktów, wpisy czy wydarzenia.

Jak pozycjonować się w mapach Google?

Tak jak w przypadku pozycjonowania strony internetowej, na pozycję wizytówki w mapach Google również wpływa wiele czynników. Zgodnie z informacjami Google na temat pozycjonowania w mapach Google największą rolę odgrywają prawidłowo dobrane słowa kluczowe, na które wizytówka będzie pozycjonowana. Na wysoką pozycję wizytówki ma wpływ także odległość firmy od użytkownika (im bliżej użytkownika znajduje się siedziba firmy bądź miejsce świadczenia usługi, tym lepsza pozycja wizytówki w wynikach wyszukiwania, a także rozpoznawalność, czyli czynnik mówiący o tym, w jakim stopniu dana firma jest rozpoznawalna na konkretne słowo kluczowe, użyte przez użytkownika. Istotna jest również trafność, świadcząca o tym, w jak dużym stopniu treść oraz grafiki użyte w danej wizytówce korespondują z wyszukiwanym słowem kluczowym.

Jak widać sam proces pozycjonowania wizytówki nie jest skomplikowany i czasochłonny. Co więcej, nawet drobna optymalizacja wizytówki może wpłynąć na pierwsze, i to całkiem spore efekty, bowiem dobrze wypozycjonowana wirtualna wizytówka może stanowić kolejny krok w rozwoju przedsiębiorstw, zarówno dla tych małych, lokalnych, jak i dużych, a nawet międzynarodowych firm. W dobie tak dużej konkurencji to właśnie wizytówka Google może dać przewagę nad konkurentami i przyciągnąć nowych klientów.

Zostaw komentarz