Jak dostosować marketing online do realiów pandemii?
Pandemia wymusiła na wielu przedsiębiorcach zmianę strategii prowadzenia firmy. Dotyczy to również sfery marketingowej. Wielu właścicieli firm przeniosło swoją działalność z offline na online. W jaki sposób promować się w Internecie w czasach trwania pandemii?
Dlaczego warto działać online?
Teraz, z oczywistych powodów, większość osób przeniosła swoje życie do Internetu. To tam szukają rozrywki, uczą się, spotykają się z przyjaciółmi i tam robią zakupy. I właśnie dlatego działania marketingowe w sieci są obecnie tak istotne. Tylko w ten sposób można dotrzeć do potencjalnych klientów. No dobrze, ale co z tego, że działasz w Internecie, jeżeli Twój biznes oferuje usługi bądź produkty, które wymagają kontaktu z klientem? Nie zobaczysz efektów, bo nawet jeżeli zostaniesz zauważony przez potencjalnego klienta, on prawdopodobnie nie zdecyduje się wyjść z domu i skorzystać z Twojej oferty. Co robić?
Zmień nastawienie
To podstawa. Większość biznesów można bez problemu przenieść online. Zastanów się. Fryzjerka nie może przyjmować klientów. Ale może wydać e-booka o tym w jaki sposób dbać o włosy w domu albo sprzedawać zestawy kosmetyków wysyłkowo. Taka działalność nie tylko pomoże jej przetrwać trudne czasy, ale przede wszystkim będzie przypominała klientom o jej firmie. Jeżeli Twoi klienci o Tobie zapomną, może okazać się, że nawet po pandemii będziesz miał kłopoty w prowadzeniu biznesu. Dlatego nie odpuszczaj działań marketingowych. Wręcz przeciwnie – postaw na reklamę.
Jaką wybrać strategię marketingową?
Ludzie się boją. Twoi klienci skupieni są teraz na zagrożeniu. Oczekują prostych, ale przede wszystkim bezpiecznych rozwiązań. I to powinieneś wykorzystać. Musisz pamiętać o tym, aby odnosić się do sytuacji. Ty, jako przedsiębiorca, nie powinieneś udawać przed klientami, że nic się nie dzieje. Wykaż zrozumienie i troskę. Podkreślaj to, w jaki sposób Twoja zapewnia bezpieczeństwo swoim pracownikom i im, jako klientom. Co zmieniłeś w firmie, aby zapobiec transmisji wirusa? W jaki sposób dostosowałeś działanie przedsiębiorstwa do panującej sytuacji? Zastanów się, co sprawi, że klient poczuje się bezpiecznie.
Zadbaj o marketing internetowy
Optymalizacja treści na stronie to podstawa. Dzięki odpowiedniemu SEO znajdziesz się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce a to gwarantuje sukces. Sprawdź konwersję na stronie. Czy ludzie, którzy odwiedzają Twoją witrynę decydują się na zakup? Jeżeli nie – przeanalizuj dlaczego tak się dzieje. Zastanów się również nad innymi kanałami docierania do swoich odbiorców. Media społecznościowe, takie jak Instagram albo Facebook, to miejsca, w których możesz zyskać wielu klientów. Jednak, aby tak się stało, musisz dokładnie poznać ich działanie. Podpowiedź? Odpowiednio dobrane hasztagi mogą zdziałać cuda.
Zastanów się nad działalnością charytatywną
W czasach, gdy wszyscy się jednoczą, dobrze widziane jest udzielenie wsparcia szpitalom, domom opieki albo innym potrzebującym. Zastanów się co możesz od siebie dać. Może to być pomoc finansowa, ale również materialna albo społeczna. Przekaż datki, wyślij obiad do szpitala, podaruj domom opieki społecznej maseczki bądź zaoferuj darmowy dowóz zakupów dla seniorów. To wszystko będzie działało na Twoją korzyść a przy okazji zrobisz coś dobrego.
Działania marketingowe zawsze są mocno uzależnione od sytuacji na świecie. Warto zatem dostosować się do nowej rzeczywistości i postawić na marketing online.