Komputerowa grafika 3D z sylwetką kobiety trzymającej zapisaną kartkę oraz napisam MARKETING powyżej
Artykuły

Najlepsze kanały dla marketingu

Ścieżki dotarcia do potencjalnych klientów są różne. Różna jest też ich skuteczność i koszty. Jakie kanały promocji są obecnie najlepsze? Które z nich generują największe zasięgi najmniejszym kosztem? Do jakich kanałów należy przyszłość marketingu? O tym poniżej.

Media społecznościowe

Już dawno temu media społecznościowe przestały być jedynie kanałem czysto rozrywkowym, stając się niezastąpioną przestrzenią komunikacji dla marek. Konta na Facebooku czy Instagramie zakładają już nawet niewielkie, lokalne firmy, które zdają sobie sprawę z ogromnego potencjału tych kanałów. To tu mają niepowtarzalną okazję, by nawiązać relację z potencjalnym klientem, wzbudzić jego sympatię i zaufanie. Sprzedaż odbywa się tu niejako „przy okazji”. To bardzo dobra ścieżka dotarcia do klientów, która jest nie tylko skuteczna, ale generuje stosunkowo niewielkie koszty. Kanały społecznościowe są w większości darmowe, jednak, by wypromować swoje treści, firmy często decydują się na płatne reklamy, na które budżet ustalany jest według indywidualnych zapotrzebowań.

E-mail marketing

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SmartInsights, dla 51% marketerów e-mail marketing to najważniejszy kanał komunikacji. Ich zdaniem jest to najlepsza pod względem kosztów forma reklamy internetowej. Dobrze przeprowadzona, umożliwia osiągnięcie bezkonkurencyjnych wyników, jeśli chodzi o zwroty z inwestycji, jak również wskaźniki konwersji. Podstawową kwestią jest tu jednak dopasowanie treści maila do grupy jego odbiorców i nawiązanie z nimi pozytywnej relacji, której z pewnością nie osiągnie się SPAMEM. W ramach e-mail marketingu można korzystać nie tylko z klasycznych maili reklamowych, ale również ciekawych newsletterów, subskrypcji i wszystkiego, co pozwoli zdobyć atencję odbiorcy w kontakcie mailowym.

Pozycjonowanie i Google AdWords

Pozycjonowanie i Google AdWords to kanały, które umożliwiają wypromowanie reklamy w wyszukiwarce. Pozycjonowanie to czasochłonny, lecz efektywny proces, który opiera się na kreacji i dystrybucji wartościowych treści z wplecionymi w nie słowami kluczowymi. To między innymi od popularności tych fraz zależy koszt pozycjonowania, który może się wahać od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Google AdWords to natomiast gwarantująca szybkie efekty metoda dotarcia do Klientów za pomocą linków sponsorowanych umiejscowionych na szczytach wyszukiwań i po prawej stronie wyszukiwarki Google. Koszt kampanii AdWords obliczany jest w oparciu o kliknięcia w reklamę i może się zmieniać pod wpływem konkurencji pragnącej wypozycjonować się na te same frazy.

Reklama outdoorowa

W dobie cyfryzacji społeczeństwa, wydawałoby się, że era reklamy outdoorowej przechodzi do lamusa. Nic bardziej mylnego! Reklama zewnętrzna wciąż jest popularnym kanałem promocji o wysokiej skuteczności i niskim koszcie inwestycyjnym. Na znaczeniu zyskują jednak coraz bardziej reklamy spersonalizowane, które pozwalają być bliżej klienta i nawiązać z nim relację. Przykładem może być kampania outdoorowa zorganizowana w Sztokholmie przez firmę Reebok. Wykorzystując swój bilboard, firma zachęcała przechodniów do przebiegnięcia obok niego, a każdy, kto osiągnął prędkość co najmniej 17 km/h otrzymywał najnowszy model butów za darmo. To genialny przykład tego jak wykorzystać reklamę outdoorową do komunikacji i nawiązywania relacji z klientami.

Trendy w marketingu

Jaka przyszłość czeka kanały marketingu? Już dziś istotne jest budowanie synergii między poszczególnymi platformami. Z biegiem czasu kluczowe staną się zintegrowane działania promocyjne i angażowanie się w kampanie w wielu kanałach. Facebook, Google AdWords czy kolorowy plakat staną się niewystarczające. Na znaczeniu zyskają natomiast niestandardowe rozwiązania, wśród których na pierwsze miejsce wybija się video marketing. Również reklamy outdoorowe rozwijać będą się w kierunku większej interaktywności, „ożywiając” bilboardy i stawiając nacisk na relację z klientem.

Zostaw komentarz